Assalamualaikum wbt...
guwa terkejut beruk tadi bila mana ada student dalam kelas guwa tanya..
" cikgu, nak tanya.." guwa terhenti seketika dari kerancakkan mengajar..
"bila cikgu nak update blog..??" guwa nak tergelak.. hahaha..
rajin jugak budak ni usha blog aku.. kahkah.. (cina okeh)
Akceli sepanjang guwa berkhidmat kat tempat guwa praktikal ni,
guwa diamanahkan untuk mengajar Tingkatan 6 Rendah..
Tapi untuk kes yang ini, guwa kira special kes... sebab..??
guru pengajian am cuti bersalin.. so, tingkatan 6 bukan mcm form 1-5.. why??
sebab kalo takde guru, memang takde relief.. maknanya..?? student x belajarlah!
atas rasa tanggungjawab dan ehsan guwa dan rakan guwa..
kitorang setuju untuk masuk mengajar 6 atas ni tapi dengan syarat.. hahha..
kitorang tak perlu wat RPH untuk kelas ini.. kahkahkah.. :)
*************************************
hampir masuk 2 bulan sudah guwa mengajar mereka..
alhamdulillah.. semuanya berjalan lancar..
seperti biasa, teknik guwa mengajar ialah menggunakan 'Fun Theory'
Fun can change our behaviour.. kikiki..
guwa tahu pelajar ni akan cepat boring kalo kita mengajar dalam keadaan serius..
serius mcm nak makan orang...
jadi guwa ambik pendekatan mengajar mereka dalam keadaan gembira..
gembira dalam keadaan student masih menuruti segala perintah guru..
dan nak dijadikan kesahnya,
guwa dengar guru asal mereka yang cuti bersalin akan kembali ke sekolah..
maknanya, guwa tidak lagi akan masuk mengajar mereka ini.. huhu..
sebagai guru praktikal yang masih belajar...
guwa masih memerlukan pandangan dan komentar pelajar2 guwa...
guwa tidak boleh leka dengan komen positif dari Guru Pembimbing dan Pensyarah..
sebab guwa tahu mereka hanya menilai dari segi teknikal seorang guru sahaja..
berbeza dengan pandangan pelajar, mereka tahu apa yg mereka mahu..!!
kelas pagi tadi guwa sempat minta komentar dari para pelajar guwa..
dan hasilnya seperti gambar di bawah..
*kepada pelajar guwa yang sedang baca entry ini..
guwa harap korang puas hati dengan jawapan guwa.. kikiki*
******************************
Private Things..?? takutnya baca... errr... sekadar kongsi cerita sahaja sebagai pengajaran kepada korang.. :) |
add..?? memang tidak lah... korang lah add.. itupun kalo kena approve.. kekeke.. |
cikgu dah update dah ni... aishh.. =.=' tq! |
komentar ini paling menang!!! JUARA!!! awaslah!! |
owh ok.. insyaAllah cikgu akan kongsi apa yang ada... korang tak pernah request pun untuk cikgu ajar teori.. cikgu tak naklah masuk urusan cikgu irham.. hehehe.. |
ko tunggu cikgu masuk kelas sebab nak dgr joke jer kan..?? awaslah.. kita tunggu result Trial nnt.. awasss!! |
ko kenapa tak reti nak tulis elok2...?? penning kepala cikgu nak baca terbalik.. |
amboi... carut cikgu ea.. HAHAHA... rasanya karangan kelas korang dah settle semak.. ke ada lagi yg tak dapat.. atau.. atau.. ko tak hntr karangan??!! huh! |
perlahan..?? cikgu menjerit ker..??? atau cikgu cakap laju...? ok.. cikgu akan berubah!!! tq.. |
OK...! no problem... good luck jugak... :) |
Opss.. terbocor rahsia... minta maaf... apa pun, masing2 guru ada kelebihan masing2.. in case kalo ada masalah, selagi cikgu ada kat sekolah tu, boleh dtg merujuk.. hehe.. :) |
menarik ker cerita cikgu selama ni..?? korang taw tak cerita tu hanya rekaan spontan pada masa itu..? HAHAHA..! :P banyak latihan..?? amboi.. bagi satu karangan pun macam nak nangis.. lol.. |
yang ni cikgu betul2 lupa.. tq ingatkan.. :) |
yang ni cikgu tahu sapa punya kerja.. hanya sorang pelajar jer dalam kelas yang cikgu sebut poyo.. hahaha.. x payah nak tukar tulisan sangatlah.. kekee.. |
hai... :) TQ.. gud luck exam.. |
TKBB.. :) |
amboi bak hang..... hahaha.. TQ.. |
TQVM... cikgu aplikasikan teknik yang cikgu belajar masa sekolah dulu sahaja.. moga saham pahala beroleh pada guru cikgu jugak.. :) |
****************************************
Sekian...
sebab tu guwa sayang pelajar guwa...
kalo ditakdirkan guwa dapat A untuk praktikal ini..
ia masih kurang bermakna jika student guwa sekurang2nya 15 orang x dapat A..
kejayaan korang adalah kejayaan guwa..!
p/s : panjanglah plak entry kali ni... gigih!!!
No comments:
Post a Comment