Sunday, October 31, 2010

Perasaan yang gembira...

selamat pagi semua... ari nie seperti biasa larr ada latihan debat.. semalam aku tidur jam 5 pagi.. hukhukhuk... (kerja gila).. nak dijadikan cerita aku ni.. semalam aku chat ngan seseorang yang aku baru kenal.. seorang senior kat tempat aku mengaji ni... (UPSI).. 


aku sedar sebenarnya bnyk perkara yang telah aku tinggalkan selama mana aku telah belajar sewaktu d Sabah dulu.. sekarang aku aktif dalam debat.. aku sangat menyayangi seluruh ahli kelab ini.. namun, pada masa yang sama jugak aku nak cari seseorang yang boleh menegur aku d sini dan menjadi penunjuk arah ke arah yang betul... 

aku ada kenal seorang senior ni.. aku sangat berkenan ngan dia atas dasar melihat kapasiti-kapasiti yang ada pada dirinya yang telah menarik minat aku untuk mendekatinya.. 

semalam aku chat ngan dia... huhuhuhu.. memandangkan aku seorang pendebat walaupun baru tahap "pencacai" tapi ada gak larr kemahiran-kemahiran membuat provokasi tue.. hihihii..  jadi aku test larrr adakah dia ni betul2 boleh harap atau pun sama jak ngan aku.. hahahhaha... tapi ternyata memang dia seorang yang betul2 sesuai untuk mendidik aku d sini almaklumlarrr ibu bapa jauh dari sisi.. huhuhu.. 

 mula2 aku test dia, aku asak dia dengan pelbagai persoalan peribadi yang boleh wujudkan pemikiran negatif tentang aku.. dan akhirnya dia berjaya melepaskan diri daripada ujian itu dengan jayanya.. aku plak wat rumusan ujian itu dengan mengemukakan rukun-rukun usrah iaitu : 
1. Ta`aruf (berkenalan)
2. Tafahum (memahami)
3. Takaful (membantu) 

maka dia mudah untuk memahami sebab aku bnyk tanya... huhuhu...

setelah hampir 4 jam aku chat ngan dia, aku gitau niat sebenar aku.. dan akhirnya, ni pesanan dia bagi untuk aku sebelum aku tido... huhuhuhu..

x da pa lah dik.. abg pom @#$ adik... teruskan perjuangan menuntut ilmu begitu juga dalam dunia debat tuh... abg sentiasa doakan agar adk dapat harunginya dan jauh dari segala perkara yang tidak elok...

aku semakin semangat untuk ke hadapan...

sekadar gambar hiasan...


ruangan ini menghimpunkan pelbagai kesalahan ejaan dan penggunaan bahasa melayu yang salah..(klu ada larr).... memandangkan aku org sabah, jadi aku lebih selesa tulis ikut gaya bahasa sabah sendiri... hihihi..

p/s : ada aku kesah..??!!!!!


















1 comment:

Nuraini Munawar said...

aqwa mmg baik...
semoga dia boleh menjadi pendidik jiwa yg baik buat kamu...

Allah with you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...