Wednesday, March 5, 2014

#26 ROTI SOSEJ

Assalamualaikum wbt...

aihhh... lama rasanya guwa tak senam jari kat keyboard ni.. huhu...
pa khabar kalian..? moga sentiasa sihat walafiat hendaknya..

kali ni guwa malas nak intro panjang2.. penat otak guwa berfikir ari ni.. taw tak...?
pelajar sem 8 skrg ni diserang dengan urusan penulisan latihan ilmiah...
tidak cukup dengan itu, jurnal refleksi semasa praktikal...
kajian tindakan dan esaimen2 subjek last year... pheww... parah..
nasib baik lah dapat berjumpa dengan mualimah guwa.. hehee..
beliau sangat banyak membantu.. sekurang2nya nmpak jugak lah laluan tesis guwa ni..
terima kasih banyak2..

apa kaitan roti sosej..? ya... roti sosej...
korang masa kecik2 mesti suka roti sosej kan..? jan nak jadi pentipu kata tak suka..
heiii!! hei..!
korang kalo makan roti sosej selalunya apa yg korang buat..??
biar guwa teka..

1. korang makan tepung atau roti dia jer... 
pastu sosej korang buang.. eh..?

atau

2. korang korek roti tu... sampai dapat sosej dan korang buang roti atau tepung tu kan..?? yg lagi teruk lagi sampai korang 
dah dapat sosej tu dan tak maw makan sebab sayang..
HAHAHA..

so korang yang mana satu..?? pilih.. pilih.. hahaha..
guwa syak selaku manusia normal, korang akan pilih nombor 2.. ehehe..



begitu juga dalam penulisan tesis...
setiap bab dan bahagian dalam latihan ilmiah tu 'kita' kena wat macam roti sosej..
benda yang ditunggu2 atau dicari2 dalam tesis ialah 'sosej' itu...
adun lah macam mana sekali pun..
'tukang makan' nnt pasti tercari2 sosej tersebut...
so, make sure korang yang sedang wat tesis ni guna teori roti sosej taw.. hihi..

selesai pasal roti sosej..fuhh..
balik dari jumpa mualimah tadi.. sedang guwa tunggu bas, tetibe jumpa housemate
masa praktikal ari tu.. hahahaha...
beliau baru balik dari UM... 
guwa tanya dia... pi sorang..?
dia jawab YA... 
tambah beliau lagi, jangan tunggu org lain sampai memberi kesan kepada diri sendiri..
bukan niat kita nak sombong tapi untuk kebaikan diri sendri jugak... 
kang tak pasal2 nangis di kemudian hari..

guwa pun mengangguk..

sekian...


p/s : guwa sentiasa ingin buat org yg guwa syg gembira.. apa cara sekalipun.. kadang2 mahu juga rasa seperti itu.. ok bai..

1 comment:

ardi mahardika said...

numpang bos...
http://hpdanspesifikasi.blogspot.com/http://hpdanspesifikasi.blogspot.com/http://hpdanspesifikasi.blogspot.com/http://hpdanspesifikasi.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...