Friday, September 20, 2013

#18 HANTU TANDAS

Assalamualaikum wbt...

hai.. bertemu semula..
siyes guwa bosan.. nak tido, tapi guwa dah tido lama petang tadi...
so, skrg ni mata memang freshh ag...

orait.. guwa nak kongsi citer ni kat korang...
ekceli malas nak bg taw.. tapi guwa boring skrg.. 
tapi tetap nak kongsi jugak! hahaha..

********************************

kejadian pelik ini berlaku kat umah sewa guwa di tapah ni..
tapi korang janji jangan bagi tahu sesiapa k...
ini antara guwa dan korang jerr..
(hulur jari kelingking..)
ok set... janji taw..
jom..

(opss.. guwa lupa malam ni malam jumaat.. sori)


kejadian pelik 1...
tandas guwa semacam ada yang menggunakan selain guwa...
dalam rumah ni, hanya ada 2 orang penghuni sahaja...
itu yang nyata lah... yang tak nyata guwa x taw... nak dijadikan cerita,
dalam rumah ni ada 2 tandas gak.. maknanya, masing2 ada tandas sendiri..
kejadian pelik 1 ni terjadi kat tandas guwa.. apa yg berlaku..? sabooo lah... aishh..!
seperti biasa lepas guna tandas. flushhh lah kan..?? ok guwa kompom yang guwa sudah flushh..
ini guwa yakin... beberapa jam selepas itu, guwa masuk semula ke tandas entah nak wat apa,
guwa lupa.. dan guwa terkejut sebab tgk mangkuk tandas ada tuttttttttt.... eyekkk..
persoalannya, datang dari mana..?? 
siapa yang guna..??
bagi meleraikan persoalan, guwa anggap guwa terlupa flushh tadi..
*tapi guwa yakin guwa tak lupa*

kejadian pelik 2...
*ok guwa baru settle ubah posisi guwa ni.. tadi duduk sampai sakit pinggang.. 
sekarang ni tiarap plak sambil menghadap lappy.. lampu..? 
guwa dah padam bagi mendapatkan feel seram ni.. fuh..*
baik, teruskan cerita...
kejadian kedua plak berlaku di lokasi yang sama... tandas guwa..
kali ni, pewangi tandas guwa hilang!!! yup.. korang tak silap baca.. HILANG!!
persoalannya, siapa yang ambik..?? cek kat toilet satu lagi takde.. 
cek kat lantai, kot2 terjatuh pun takde.. aishh.. tak boleh jadi ni..
guwa try tanya housemate guwa.. ko ada masuk toilet aku ke tadi..??
dan dia jawab takde.. aku pun ada toilet sendiri.. hahah
ok kali ni guwa pelik yang teramat... tanda apakah yang guwa terima..??
sebagai langkah menghilangkan kekusutan, guwa anggap hilang sebab di curi TIKUS!!
walaupun rumah guwa ni tiada tanda-tanda dihuni oleh 'mickey mouse'.. lol..

kejadian pelik 3...
ok kali ni guwa rasa selamat sikit, sebab kejadian ni berlaku kat tandas kawan..
kahkahkah...
apa yang berlaku..?
kejadian berlaku masa housemate nak mandi, then tiba-tiba...
.
.
.
.
.
.
tiba-tiba dia panggil nama guwa.. semboi..! eh.. silap.. sori.. syam.. 
lalu guwa jawab, yer saya.. ko kenapa terjerit2 ni.? (sambil guwa berjalan ke tandas dia)
"ko ada guna tandas aku ker..??" then aku kencang sedikit.. 
"motif aku nak guna..?? aku kan ada tandas sendiri.." 
ermm.. ermm.. kenapa penuh rambut kat sinki aku tadi..?? o.O
aku dengan penuh eksaitednya... mana..?? mana..??
lalu kawan jawab, aku dah basuh... then aku mengeluh kecewa.. huhh..
persoalannya, rambut siapa...??? 
kawan aku cuba merasionalkan minda dia..
cuba ambik sikat jap.. aku nak cek kot2 rambut aku gugur...
dia pun gigih2 sikat rambut dengan kasarnya.. tapi negatif!! tak da rambut gugur!
kami saling berpandangan sambil muka blurr...
then guwa jerit2 dalam rumah tu suruh hantu keluar.. =.='

kejadian pelik 4...
dalam diam.. rupanya kawan guwa ada kisah tersendiri kat rumah ni yang dia rahsiakan dari pengetahuan guwa... memang x boleh blah simpan cerita sorang2.. lol..
dia cerita ekceli dia ada dgr bunyi pelik kat umah ni.. bunyi ketuk2...
tapi bila dia kuar dari bilik, bunyi tu hilang... so dia memang rasa pelik...
(ala2 cerita dalam the conjuring kan.. haha)
guwa pun malas nak tambah cerita kat dia pasal the conjuring tue..
kang tak pasal2 bertambah teruk plak.. 
yerlah, sebab kadangkala kejadian ni berlaku sebab pemikiran kita.. huhu..
sebab kejadian ni jugak lah kawan guwa gigih balik kedah masa cuti hari Malaysia hari tu..
sebab pada awalnya guwa rancang nak ke TM bermalam kat sana..
so, kawan guwa x nak bersendirian sebab tu blk kedah..
tup tup.. guwa tak jadi ke TM pastu duk sorang kat umah 3 hari.. =.='
nasib masa tu dia x citer lagi kejadian ni kat guwa.. hoi!! hahaha..!!

***********************************

kesimpulannya...

guwa anggap ini sebagai satu ancaman kepada guwa.. guwa kena sediakan 
"senjata" yang sesuai untuk memerangi mereka.. 
guwa tak kacau lu... lu jangan kacau guwa... kalo tak, lu nahas..! pheww~
sorilah kalo guwa buat ta*k kat umah lu.. umah=tandas..
kalo tak buang kat sana, nak buang kat mana kan..?? lol..
ok lah.. leher guwa dah letih... 
nak rehat jap...
korang jangan lelebih dari guwa plak yer.. huh!

sekian...



p/s : #NP Asfan..


1 comment:

ShAmIm SaLiMoN said...

aku guna tandas ang time 2. lupa nak flush

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...