Tuesday, July 30, 2013

#4 Buletin Sejarah

Assalamualaikum wbt...

fuhhhh... penatnya ari ni... semalam aku tido satu jam jak...
semua ni salah sapa..?? salah buat kerja last minit.. hahaha..
ekceli, pagi tadi pensyarah dari upsi datang ke sekolah buat lawatan sosial..
dia ada pesan kalo sempat dia nak tgk aku mgajar dalam kelas...
apa lagi, disebabkan perkataan "kalo sempat" tu lah buat aku tak keruan.. haha
maka buatlah persediaan apa yg patut.. buat slide bagai.. RPH kena siapkan.. 
last2 settle dalam jam 4 pagi... kahkah.. jam 5 plak nak sahur... fuhh..

alhamdulillah, pagi tadi pensyarah datang dan kami ada berbincang serba sedikit 
tentang latihan mengajar kami ni.. almaklumlah, 
hari tue aku cari pensyarah ni kat UPSI tak pandai jumpa2.. busy barangkali.. 
makanya, pagi tadi baru berbincang... dan banyak jugak lah input yang 
berguna untuk aku persiapkan diri sebelum dinilai nanti.. 
yang paling tak boleh blah, pensyarah tak sempat nak masuk kelas..
hadohhh jerlah.. hehee.. btw, PnP aku pg tadi berjalan lancar.. alhamdulillah..

ok2... lupakan kejak cerita tue... aku nak story sikit kali ni pasal tajuk di atas..
BULETIN SEJARAH...

2 hari lalu, Pengarah bahagian buku teks KPM datang ke sekolah aku untuk 
berbuka puasa bersama pelajar asrama... maka, adalah perkara2 yang aku rasa penting dalam 
ucapan beliau tu perlu untuk disebarkan diseantero malaysia ni.. huhu..
btw, sebelum tu korang kenal tak sapa pengarah ni..? 
kompom tak kenal kan.... HAHA.. sila google nama beliau.. 
kat bawah ni gambar beliau aku sedut dari google.. malas nak transfer gmbr ari tue dari dalam HP..


gambar kat bawah ni pula gambar beliau dengan BULETIN SEJARAH...!!


ok, cerita bermula... 
mesti ada sesetengah pelajar yang tak tahu akan kewujudan buletin ini... 
dan apa pula kepentingannya..?? haaaa... ini yang korang perlu tahu...
kot2 ada kawan aku yang praktikal mengajar sejarah kat sekolah,
bolehlah take note yaa..

1. Buletin ini dihasilkan oleh penulis2 yang terdiri daripada 
PEMERIKSA KERTAS dan PENGUBAL SOALAN...

2. Dalam buletin ini ada bahagian teknik menjawab soalan Paper Sejarah... 
dan Koleksi Soalan Sejarah yang berkemungkinan SOALAN SPM TAHUN INI...!! hahaha... 
*if u know what i mean*

3. Dalam buletin ini juga banyak fakta yang boleh diguna pakai oleh pelajar sebagai pengetahuan am...

kat bawah ni surat edaran Buletin Sejarah ke semua sekolah.. 
so, kalau ada sekolah yang tak dapat ag pepandailah bertindak ya... 
sempat ag ni.. kehkehkeh...



Selain itu, Buletin ini jugak boleh diperolehi dari atas talian melalui alamat di bawah :

opssss... lupa nak tunjuk gambar BULETIN SEJARAH tu.. tgk kat bawah..!!


OK SETTLE..!!! aku dah sampaikan amanah Pengarah yang aku dapat 2 hari yang lalu...
katanya, tolong sebarkan maklumat tentang kewujudan Buletin ini.. next..?? 
peranan korang plak untuk sebarkan yaa... semoga diberkati... :)

p/s : sekolah aku dapat 150 naskah buku daripada pengarah ni untuk diletakkan kat perpustakaan.. alhamdulillah... pengarah ni jugak derma peribadi RM500 untuk kelab guru sekolah aku.. untunglahhh... guru2 praktikal tak dapat duit raya dari pengetua ke..? eh..? HAHAA..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...