Thursday, August 1, 2013

#5 Cerita Dia Si Viva Putih

Assalamualaikum wbt...

semoga rakan2 sekalian berada dalam keadaan yang baik, dirahmati dan diberkati selalu...
seperti yang dijanjikan di tuiitter aku, sepatutnya malam tadi aku nak kongsi pasal
cerita si Viva Putih... tapi x sempat sebab aku tertido sambil memegang pen.. 
semua sebab buat benda yang aku tak suka... HAHAA...

BTW, apa CERITA DIA...???

klik lagu CERITA DIA ni... aku memang suka dgr lagu yang 'dicover' 
berbanding penyanyi asal.. haha.. tak taw kenapa.. 
harapnya masa baca kisah si Viva Putih kat bawah nanti korang akan diiringi dengan lagu ni.. kah2..

APA CERITA NI...??

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

ekceli, tak lah menarik sangat... tapi bg aku benda ni menarik sebab berlaku didepan mata aku..
so, nak gak aku kongsi ngan korang... 
petang semalam lebih kurang jam 2 petang aku naik motor balik dari sekolah,
dalam perjalanan tu, 1st of all aku nak citer betapa peritnya hidup bila berada di belakang 
lori yang membawa ketulan2 getah... ok, ko akan faham kalau ko berada 
di tempat aku.. harumnya jangan cakaplah... hanya tuhan yang tahu.. 
kalau kuantiti sikit mungkin bleh tahan lagi, tapi kalo dah penuh satu lori panjang getah tu, 
sambil air melimpah2 keluar dari lori ko nak kata apa...?? HOI!! hahaha..
dalam fikiran aku, air yang melimpah2 tu ialah cuka getah, 
matilah kalo air tu kena kat kami.. HAHAA.. 

lepas je lampu bertukar warna dari merah ke hijau, aku terus suruh kawan aku potong
walaupun masa potong tu aku asyik tgk tepi kat lori tu kalau2 air nye tetiba keluar..
Ohmaii (kata dalam hati masa tu..) haha...!
tup.. tup.. lepas jak potong lori tue bermulalah cerita si Viva Putih ni..

Jalan Jem.. aku mula pelik, dalam hotak aku, mesti ada roadblock...
ni yang aku tak suka ni.. HAHA.. tetiba nmpk kepulan asap 50 meter kat hadapan....
so, aku apa lagi keluarkan lah encik Neo aka HP NEO aku ni...
sempat lah jugak capture2 apa yang patut... 
kesian Viva Putih tue... jom tgk beberapa keping gmbr yang ada..

memandangkan kami naik motor, so boleh lah potong kereta2 yang berhenti kat belakang tue..

masa ni keadaan sangat panik, ada yang berlari ambik apa yang patut.. 

masa ambik gmbr ni, paling risau ialah tetibe keta ni meletup.. kedebommm.. 

dari sudut ini baru nmpk bahagian yg terbakar.. nmpk tak yang hitam2 tue.. tuuuuuu..

dalam perjalanan blk tue ada dua perkara yang terlintas dalam kepala hotak aku..
1. hurmm... risaunya...
2. kenapa boleh terbakar..?? 

so, kepada pemandu2 kereta sekalian.. make sure kalo drive tu pastikan air kereta 
sentiasa berada dalam paras yang sepatutnya...
rajin2lah mata tue tgk2 kat meter temp. kereta... kalo dah nmpak merah,
pepandailah wat apa yg patot kan... kan.. 
tapi untuk kes semalam, benda dah nak jadik, jadik jugak lah... 
yang tgk tu memang tuhan nak kita sentiasa berjaga2... 

sempena aidilfitri yang bakal menjelang ni... aku doakan semua pemandu di 
Malaysia berhati2 di jalan raya.. cek apa yg patot sebelum blk kg...
Ingatlah orang yang tersayang.. walaupun ko tak kena sayang.. pheww~ haha..
aku..??? turut berdoa sebab bakal memandu raya nnt lebih 600KM..

Perak-->Kedah-->Penang-->Kelantan

pengalaman baru barangkali.. moga perform di jalan raya nnt.. amin.. 

ok, sekian dulu untuk coretan kali ini, lagu CERITA DIA pun dah habis kan..
pandai korang ejas masa korang membaca.. HAHA... 
Azan subuh pun dah berkumandang... maka, moh leh kiter tunaikan apa yg patot...
bersiap2 berbatik ke sekolah... yeah.. lets...

p/s : psssttt... 
Rela ku tunggu
jawapanmu...
masihkah aku ada
Di hatimu.. saat ini.. oooooo...

  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...