Tuesday, August 20, 2013

#8 SEPUPU DI MELAKA

Assalamualaikum wbt...

hai semua... semoga sentiasa sihat2 belaka...
ari ni seperti biasa, sebelah malam terasa kosong.. nak buat RPH...?
hurmmm... x da mood... kang entah apa2 yang tulis dalam buku tue.. huhu..

ok lah, kali ni aku nak cerita pasal adik sepupu aku kat Melaka..
petang tadi aku dapat mesej dari mak cik aku yang kat Melaka..
mesejnya seperti kat bawah ni... 


mesej ni merujuk pada hari ahad yang lalu... 
mereka sekeluarga gigih hantar aku dari Melaka ke Tapah.. huhu..
then, dari tapah mereka singgah ke Cameron.. katanyerr... 
sampai ke Melaka sebelah malam.. btw, TQVM...

ok, nak mula story dari mana ya...?? hurmm..
fine, akceli aku ada adik sepupu kat Melaka.. mak dorang ni adik kepada mak aku..
stay kat Melaka sebab bapa dorang kerja kat Melaka.. 
Umur sepupu aku ni  masing2 10 dan 7 tahun...
dan kali terakhir aku jumpa dorang ni semasa yang umur 10 tahun tu kalo tak silap 
baru berumur 3 atau 4 tahunn.. (kalo tak silaplah)..
masa kat Melaka tu aku ada tanya gak dorang, ingat aku tak..??
dan jawapan dorang, TAK INGAT.. HAHAHA..!!
nevermindlahh sokeyyy... 

so, bermulalah persahabatan kami ni semasa cuti aidilfitri yang lalu..
memandangkan usia mereka seperti usia anak2 buah aku di Sabah,
aku kerap kali tersasul dengan istilah Pak Cik.. HAHA...
kami menjadi rapat sebab aku bawa dorang ni pi jenjalan sekitar Melaka.. 
malahan yang usia 10 tahun tu aku bawa sampai ke Johor.. huhu..

opsss.. lupa nak kenalkan nama...
10 tahun = Eder
7 tahun = Edlin

kat bawah ni gambar dorang yang sempat aku snap masa bawa jenjalan..

ni semasa melawat muzium kemerdekaan...

ni dinosour kat tepi jalan semasa nak lawat kota A Famosa...

ni kat luar Zoo Melaka.. sekitar gerai2 jualan.. singgah belikan topi biru untuk si kecil..

dalam zoo bersama zirafah.. gigih c abg pegang Peta zoo.. HAHA..!

Replika Bangunan Pentadbiran Putrajaya kat Taman Buaya.. What..? Taman buaya ada replika ni..??
yup.. plissslah percaya...

nampak tuee..?? haaa tu menara berkembar petronas... 
sekadar itu jak lah coretan kali ni...
btw, untuk adik berdua ni.. semoga berjaya dalam pelajaran..
sorang nak jadi angkasawan (kalau jadi katanya...) kalau tak jadi?
nak jadi Polis atau Tentera.. hahaa...
sorang ag yang pompuan plak nak jadi Doktor... rajin dan bijak..
agak suka digelar DR... bangga gilerr.. haha again..!!

teringat plak kata2 si Eder ni kat bapa dia...
masa tu bapa dia marah... then si Eder memujuk..
"daddy x bangga dengan Eder ker...?? Eder kan Kebanggaan Daddy..
kalau Eder tak ada, tak ada lah masa lampau Daddy"
perform giler ayat dia.. HAHA.. aku tersenyum mendengarnya...

ok.. Sekian..

p/s : hingga ke waktu ini HP masih tidak berdering... mungkin bebudak ni bnyk kerja sekolah.. nvrmind, kalo teringat dorang kol lah tu... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...